Чому я стала вчителем

Отображается файл "DSCN2434.JPG"
Чому я стала вчителем

Мабуть, кожна дівчинка в дитинстві, граючи в школу, мріяла стати вчителем.

Звісно, з роками бажання змінювалися, а разом із тим і омріяні професії. Тільки

моє бажання залишалося незмінним: неодмінно стати вчителькою. Я з дитинства

захоплювалася нашою першою вчителькою Асею Антонівною. Вона була для

мене взірцем, я в усьому хотіла бути схожою на неї, бо бачила, що вчителька не

лише навчає нас, а й живе нами, поділяючи радощі й смуток. На все життя

запам’яталася перша вчителька, її мудрий голос, тепла усмішка, лагідні очі.

Мабуть, саме тому я обрала цю професію.

Але неабияку роль у виборі професії відіграла і моя мама. Вона у мене за

фахом бібліотекар. А раніше теж працювала в школі піонервожатою. Ще зовсім

маленькою пам‘ятаю, як щовечора була з мамою на роботі в бібліотеці, а там

збиралось дуже багато дітей. Я сиділа на великому стільці і уважно слухала

кожне слово мами. А вона радила дітям: що прочитати, як поводитись,

розпитувала що сподобалось, а що засмутило в прочитаному творі. Після цього

мої ігри з подружками набували саме такого змісту. Я їх навчала, давала поради,

заставляла розповідати за малюнками, бо ще читати ми не вміли. Мама

організовувала і проводила багато виховних заходів в бібліотеці. Я, ще

трьохрічна дівчинка, уже хотіла виступати разом зі школярами. Пам‘ятаю наш

сільський клуб, якого вже двадцять років як немає. Мій тато був кіномеханіком і

всі сеанси я була з сестричкою в кінозалі. Пам‘ятаю велику сцену , куди мене ще

маленькою, ставили і просили декламувати вірші. Знала я їх багато, любила,

щоб мені аплодували, подобалось бути в центрі уваги.

Вчитель для мене і ,в моєму розумінні, завжди був на щабель вище від усіх

людей в селі. Можливо, мені просто повезло в житті, що навколо мене були такі

вчителі,

які бажали лише добра, віддавали тепло своєї душі, учили мене любити,

боротися, долати перешкоди й упевнено йти до мети. Я старалась вчитись на

відмінно, бо рахувала і знала, що вчитель повинен знати все на світі. Була

активною в житті школи, брала участь в різних конкурсах, змаганнях, була

головою правофлангової дружини школи, а потім і комсоргом. І, коли

закінчуючи 8 клас, ми всі писали про свої мрії, які хотіли б здійснити у своєму

житті, найперше, що в мене було – це стати вчителем початкових класів.

Зі своєю рідною школою я розлучалась тільки на чотири роки, коли навчалась в

Луцькому педагогічному училищі. Бо вищу освіту я здобувала вже на заочному

відділенні. І, зовсім юна, повернулась назад у свою рідну школу, де мої вчителі

стали колегами і наставниками. А, до речі, я ще й досі працюю з деякими своїми

вчителями.

Ось уже майже двадцять вісім років я працюю в школі. Це були різні роки:

пошуків і роздумів, розчарувань і коливань, відкриттів, які перевернули все моє

життя, протягом якого я навчаюсь. Навчаюсь увесь час, і мені це подобається.

Мені подобається дивитися на світ очима дітей, знаходити в цьому радість і

задоволення, постійно піклуватися про своїх учнів, нести за них

відповідальність.

Скільки учнів, яких я навчала, вже вийшли в доросле життя, скільки перевірено

зошитів, скільки хвилювань, безсонних ночей… Але в іншій професії я себе не

бачу. Вважаю, що вчитель - це навіть не професія, а стиль життя. Мені цікаво не

лише навчати дітей, а й виховувати в них любов до рідного краю, родини, вміння

працювати, самостійно приймати рішення, бути добрими, чесними, відвертими.

Моя мрія - створити школу, яка б стала рідною домівкою для дитини, де поряд

з думками вчителя рівноправне місце мали б дитячі мрії, фантазії, школу, в якій

учні хотіли б вчитися.

Летять у далечінь роки… Виросли й мої діти. Старша донечка вже мама.

Середня теж обрала професію вчителя, навчається в педагогічному університеті,

молодша ще мріє стати вчителем.

Яке велике щастя – бути потрібним людям, а особливо - дітям. Побачиш у

їхніх очах тривогу чи зажуру - поспішаєш допомогти й захистити від негод,

застерегти від необдуманих кроків. 

Багато досягнуто, зроблено, віддано школі, дітям... Зрозуміла, що дуже люблю

своїх учнів. І це додає мені сили й наснаги. 

І справді, учительська доля уквітчана любов‘ю до дітей. 

Я вважаю, що вчитель – це моя стежина в цьому житті. Тільки в цій роботі я

бачу себе, і не уявляю, як можна жити не бачачи ясних дитячих очей, лагідних

усмішок, не радіти їхнім успіхам.  Це і є моє покликання.

Немає коментарів:

Дописати коментар